C.M. GR-33

C.M. GR-33

jueves, 22 de mayo de 2014

TRANSVULCANIA by LUCAS BOIX

"10 de maig de 2014. Torne a tindre l'ocasió de correr a una illa després de correr en 2010 (crec) el ultratrail serra Tramuntana de Mallorca. Aquell any vaig tindre el plaer de descubrir una illa atravessant tota la serra de sud a nord.

En la Transvulcania anava a tindre el plaer d'intentar conèixer l'illa de La Palma (Canaries) recorrent la Caldera de Taburiente.

Aquesta cursa comença molt abans de que donen el tret d'eixida; la cursa comença setmanes abans on els mitjans de comunicación, xarxes socials i demés "faranduleo" li donen pompa a una cursa on hi ha més cracks del trail per metre quadrat que en un derbi Barça-Madrid.
Aquest "faranduleo" em fa temor i fa que ronde pel meu cap una pregunta constant: "serà tot fum i la Transvulcania serà una cursa amb poc interés, lletja, sense ambient, amb un recorregut rebuscat i sense alicients...?"

Aquesta temor es va esfumar només pegar-li la volta al Faro de Fuencaliente!! D'ací comença una ascensió d'uns 1800 mts de desnivell positiu fins al Refugio del Pilar, continuant pel Reventón, crestejant per buscar el Pico de las Nieves fins arribar el Roque de los Muchachos. D'ací comença una baixada vertiginosa d'uns 16 quilòmetres i 2500 negatius!!! D'un dels punts més alts de la illa fins a cota cero, a nivel del mar, en Puerto Tazacorte!!! I per rematar la feina una última pujada de 400 positius que ens porta als carrers de Los LLanos on la multitut et rep com si fores el guanyador de la prova.

Després de la cursa les sensacions eren més que positives!!! pel recorregut, pels paisatges, per l'ambient, pel meu rendiment en cursa.... Recomanable 100x100!!!

11 de maig de 2014. En el vol de tornada me'n vaig amb el plaer de descobrir una nova illa, revisc els moments de cursa, les xarrades amb els vells i els nous companys de cursa…Me'n vaig plé de MUNTANYA!!!!"

No hay comentarios:

Publicar un comentario