C.M. GR-33

C.M. GR-33

jueves, 16 de mayo de 2013

XV MARATÓ I MITJA - II CSP

Ja després d'uns dies de descans, els nostres protagonistes que van participar en alguna de les dues curses més emblemàtiques de la província de Castelló, la mítica Marató i Mitja i la ultra trail CSP, volen  contar-nos quina ha sigut la seua experiència i com ha estat la participació en aquestes curses.


ROBERTO GIL:








"Para mi la CSP fue un reto que empecé el año pasado, en junio, con la ayuda del gran David Mundina. La carrera en sí no es muy bonita, pero tiene algo especial. Intenté hacer una carrera de cabeza y no de piernas llevando un ritmo cómodo hasta Culla y de ahí a delante ir cortando cabezas...jejejeje... y me salió bien".







CARLOS IBÁÑEZ:


"Mis impresiones de la carrera fueron todas positivas. Era la 1ª vez que la hacía, jamás había corrido más de 4 horas seguidas, así que no sabía como me encontraría a mitad de carrera, por eso en principio tenía dos objetivos claros: 1 - Acabarla cueste lo que cueste, y 2 - Si puede ser intentar bajar de 7 horas... y cumplí los dos, por tanto no me puedo quejar, acabé bastante contento.... Pero tuve muchos problemas... La primera mitad de la carrera me encontré muy mal (de la carretera de Vilafamés más o menos, hasta el Mas del Pou, km.40 aproximadamente)... lo pasé fatal, habría firmado acabar con 8/9 horas... tuve problemas estomacales que me hicieron parar varias veces y pensar en lo peor, pero ahí estaba Lola que me ayudó a seguir, como en varios puntos más... gracias a ella terminé la carrera. Luego me falló algo la logística en Les Useres...jejejeje... y en la parte final, como creo que todo el mundo, tuve calambres en los abductores, que me hicieron parar en varios puntos más, pero eso creo que es normal... todos tenemos problemas, y de los problemas se aprende, así que estoy muy contento con la carrera que hice, sobre todo por como me repuse de las dificultades desde Torreselles a meta yendo a más. Para ello fue fundamental el apoyo del equipo animando, de Pilar, Fernando, Miriam (con el Vitargo que me dio en Torreselles), etc... y como no, de Lola, a la que le debo el llegar a meta...  y de algunos más que estaban... por no nombrarlos a todos, gracias equipo por estar ahí... el segundo puesto por equipos también es vuestro, de todo el equipo... Por mi parte he sacado una lectura positiva, de los errores se aprende y se toma nota, y el año que viene espero repetir para intentar hacerlo un poco mejor".


DAVID MUNDINA:






"La CSP estava marcada de color roig en el calendari de la temporada, I Campionat d'Espanya d'Ultraresistència, i poder participar i competir al costat dels millors ultradeportistes d'Espanya era tot un luxe... Vaig disfrutar de la carrera i vaig intentar donar el millor de mi en cada moment, menys un tram de crisis que vaig passar de Benafigos a Culla, la resta de carrera em vaig trobar molt bé. Al final un bon resultat individual, i un millor resultat com a equip, aconseguint el primer lloc! Enhorabona a tots els membres del GR33!!!"







SONIA ESCURIOLA:


"El dia 11 de maig el tenia marcat en el calendari com una data prou important, ja que a part de correr, el meu segon objectiu de l'any, ho faria en casa i amb el suport de familiars i amics. Sabia que aconseguir una posició capdavantera era molt complicat perquè les corredores inscrites eren totes unes cracks!!, però ahí estava jo per aconseguir el meu objectiu que era baixar el meu temps de l'any anterior.
No vaig tindre el meu millor dia, els problemes estomacals me van acompanyar durant tota la cursa però vaig saber traure força de les entranyes i poder acabar la carrera, amb quasi dos hores menys respecte a l'any anterior i amb una setena posició que me va saber a glòria, i a més a més vaig aportar el meu granet d'arena per ajudar al Club a aconseguir la primera posició per equips!! Enhorabona a tots!!!"


RUBEN MARC CANO:


"La Marató i Mitja d'aquest any ha sigut... redona i increible. Me va eixir tal com tenia previst i per aquest motiu va ser redona, però sobre tot, va ser increible per què vaig gaudir des del primer metre fins Sant Joan de Penyagolosa fent el que més m'agrada.


Vaig correr en companyia d'amics del GR33, vaig patir, vaig riure, vaig gaudir, vaig plorar, vaig correr, caminar, trotar, pujar, baixar, inclús besar. Per aquest motiu aquesta MIM ha sigut increible.


A més a més tot l'equip, tota la familia va fer un paper impressionant tant en la MIM com en la CSP. Grans!".




XARI ADRIÁN:


"Era un dia especial por muchas cosas pero sobretodo porque era el día D. Allá que nos vamos para la salida del Campeonato de España de Ultra... yo y mi mente tenían muy claro que era un día que había que sufrir y darlo todo. Allí en la salida hablé con la que se proclamaría subcampeona y le conté algunos secretillos de carrera... y PUM dan la salida, yo no buscaba ni ir en cabeza ni la última... solo puse mi ritmo y hacer mi carrera que esto es muy largo, control a control me iban siempre dando referencias de como llevaba a mis rivales y en algún control se me acercó bastante, pero yo no desistí y continuaba dando lo mejor de mí... Al llegar a Xodos me comunicaron que le sacaba 15' pero aún así me dije a mí misma que solo quedaban 18 kms y no podía decaer, el cansancio ya se notaba en las piernas, pero en esos últimos 10 kms fue donde saqué todo lo que me quedaba.

Fue muy especial mi llegada a meta, con mi fan número uno que es mi sobrino y como I Campeona de España de Ultra Trail... De verdad que esto es un sueño hecho hoy una realidad.
Y poder compartirlo con mi equipo GR33 es todo un honor..."


ALBERT BERENGUER:


"Dissabte 6:00 del matí eixida de la mim, isc amb els meus companys d'equip Rubén i Robert anem xarrant i a un ritme cómode... pense avui serà un gran dia. Pel kilòmetre 17 rubén se'n va i jo i Robert ens quedem. Anem a un bon ritme i jo volia guardar per al final, però sobre el kilòmetre 21 comencen els problemes. Pare en l'avituallament, menje un poc i comence a còrrer...però als 800 metres vomite. Pare i camine un poc i pense no passa res, torne a còrrer pero sols torne a beure i menjar torne a vomitar. intente continuar corrent però no era el dia, no podia beure aigua ni menjar.

Arribe  a Les Useres i pare en l'avituallament i pensant si retirar-me o no. Arriba Abdón Cabrero, eixim junts...pugem la primera rampa  i sols ens fiquem a còrrer als 500 metres em toca parar, no tinc forces ni per a còrrer i des d'ahí fins a Sant Miquel vaig caminant, em marejava i em trobava molt mal i pense...em retire? No puc, em costa molt pendre la decisió de retirar-me perquè sempre m'agrada acabar les carreres, però no podia ser!
Al arribar s Sant Miquel i vore a mon pare, me retire malhumorat. Una vegada en "gelat" recupere l'anim i pense en la volta al terme de Alfondeguilla, la carrera reina de muntanya, la carrera del meu poble eixa que conec tant bé, amb moltes ganes de que arribe el dia 25 i començar a còrrer i llevar-me l'espineta del dissabte."


LUCAS BOIX:


"Descriure la cursa és molt difícil.


Feia 5 anys que no participaba en aquesta mítica prova. I enguany vaig tornar a tindre la suficient motivació per a intentar acabar els 63 kms del recorregut donant-ho tot. Encara que la cursa siga considerada de llarga distancia per la seua longitud es tracta d'una prova atlètica on mai es deixa d'anar amb el "ganxo" en la gola si és vol intentar fer un bon temps (cadascú dins de les seues possibilitats).
De la cursa només vos puc contar que la vaig viure al 100%. Ritme fort, intensitat, concentrat al màxim en cada tram del recorregut... Als avituallaments tenía visió túnel: no veia les cares només sentía les veus!!!! Era brutal!!!
Reconeixía amics i companys de grup per la veu i pels colors (amunt la roja!!!).
Per a què la gent arribe a saber la intensitat de la cursa, fins a meta no vaig deixar d'apretar, de donar-ho tot.
Només puc agraïr al Mister la seua dedicació i confiança, al GR-33 TOTTRAIL pel suport en tota la cursa, a tota la gent que em va espentar amb els seus crits durant tot el recorregut i al gran Enric per ajudar-me i cuidarme en tota la cursa".



PACO SAEZ:



"Vicent (Peris) i jo vam anar fent fins Atzeneta. Una vegada allí la idea era anar en progressió fins a meta. Però abans de la pujada a Culla el Vicent no es trobava bé muscularment, i em a dir que si volia tirar que tirara. Li vaig dir que no volia tornar a sentir això. Que havíem entrenat junts per a fer algo gran a casa nostra. Una vegada pujant Penyacalva vaig notar que anava molt bé, però Vicent seguir amb els problemes. Havíem preparat molt bé la cursa i no podia deixar perdre l'oportunitat de fer un final com havíem somniat. Poc a poc vaig anar agafant corredors, i remuntant moltes posicions. A Culla crec que anava el 15 o 16. A la baixada a Xodos vaig arriscar per cercar la cinquena posició, que en eixos moments creia imposible. Vaig aguantar el ritme pensant en les vegades que Vicent i jo havíem entrenat el tram que em mancava. Inclús vaig retallar-li temps al quart. A la baixada a meta em vaig relaxar i em vaig deixar portar per les emocions viscudes durant tants quilòmetres. Tant és així que el sisé m'agafa per poc!"


SILVIA SOS:


"Exactament el 23 d'abril, amb l'espenta i ànims de Lola, decidisc participar de nou en la MIM. L'any passat, amb la calor que vaig patir, vaig decidir que si no feia millor oratge no participaria... però calia buscar algún objectiu...i després de la Lliga i l'Autonòmic calia proposar-se algun nou repte. Potser no portava l'entrenament específic, ni la suma de kilòmetres per afrontar aquesta cursa, però el decidir-ho a última hora em va ajudar a no posar-me nerviosa fins el dia d'abans pràcticament.
Decidisc eixir sense temps de pas marcats, únicament em propose unir-me als ritmes de Juanan Ruiz, David Mundina i Cristobal Colon. Tenia clar que si els podia seguir, el temps eixiria assoles, i faria una bona cursa.
Anaven passant els kilòmetres i no em trobava mal, podia correr, i muscularment em trobava bé. Des de Torreselles fins el Pla de la Creu, portava a la segona, Laia Cañes, molt a prop... inclús pensava que se me n'anava la cursa... però ahí estava Lola, en cada punt, per pegar-me un bon passó... com dirien els grans Miguel A. Duplas i Vicent Calvo... traent la vara!! I això va fer que no baixara els braços en cap moment, i que continuara lluitant per aconseguir aquest triomf tant especial. Donar les gràcies a Lola, per confiar en mi, i a tot l'equip GR33 que es trobava en diferents punts animant-nos!! Enhorabona a tot l'equip per la segona plaça per equips en la MIM i el primer lloc en la CSP!!!"


JOAN ALFARA:


 "Sobre la carrera decir que no es mi tipo de recorrido pero cada carrera es una experiencia y la valoración es buena.
La gente espectacular llegar a les Useres y ver toda aquella gente fue espectacular y por lo que se vio allí creo que durante todo el recorrido fue de esta manera por lo que se agradece mucho. Agradecer a la organización por el trabajo hecho. 
Por mi parte llegaba bien a la carrera pero unos problemas en la rodilla no me dejaron seguir y en Torrecelles tuve que decidir terminar la carrera. 
Hay cosa que aprender de nuevo porque las ultras tienen esto cuando menos te das cuenta un fallo una mala planificación y todo al carajo. Bueno ahora solo se puede pensar en la próxima y levantar cabeza".







MIGUEL A. MARTÍNEZ:


"Después de dos años seguidos siendo derrotado por la Marató I Mitja, este año tocaba resarcirse. Salí conservador con el único objetivo de llegar a meta, pero poco a poco fui adelantado a corredores y encontrando buenas sensaciones. En medio del fulgor de la batalla, la vorágine de optimismo me llevó a saltarme el control de la Lloma, a 15 kilómetros de meta. Posteriormente pagaría la osadía en forma de pajarón en la última subida, donde perdí un par de puestos y se me escaparon unos valiosos minutos. Al final, satisfecho por haber llegado y mejorado mi marca y muy contento por los espectaculares resultados obtenidos por todos los miembros del club".


No ens podem oblidar del nostre company VICENT PERIS, que degut a uns problemes físics va haver de prendre la decisió de retirar-se quasi a Culla, arrastrant els problemes des de kilòmetres enrere! Tots els que el coneixem sabem i no dubtem que si no haguera patit cap d'aquests problemes haguera fet una gran cursa, com ell ens té acostumats. Molts ànims i et desitgem una pronta recuperacio!!

També volem agrair a cadascun dels companys del GR33 que van estar avituallant i animant a tot l'equip... sense la vostra ajuda... no ho haguerem aconseguit!! GRÀCIES EQUIP!!!

Resultats MIM:

1- Silvia Sos 06h 44'

5 - Lucas Boix 05h 59'
8 - Miguel Angel Martínez 06h 7'
54 - Carlos Ibáñez 06h 56'
95 - Ruben Cano 07h 24'

SUBCAMPIONS PER EQUIPS

Resultats CSP:

1 - Xari Adrián 14h 33'
7 - Sonia Escuriola 17h 21'

5 - Paco Saez 13h 22'
11 - David Mundina 13h 55'
15 - Roberto Gil 14h 14'

CAMPIONS PER EQUIPS







No hay comentarios:

Publicar un comentario